Kdo je kriv, da je razneslo tempirano kemično bombo Kemis d.o.o na Vrhniki?
Ekipa OPS
Čistejše okolje

Nedelja, 28. Maj 2017 ob 16:26

Odpri galerijo

KRONOLOGIJA DOGODKOV OKOLI TEMPIRANE KEMIČNE BOMBE KEMIS d.o.o., postavitev kazenske in politične odgovornosti uradnikov in funkcionarjev pred in po požaru na Vrhniki ter vprašanja, na katera bodo odgovorni morali odgovoriti.

Tako se je začelo.

Kemis d.o.o., ki se ukvarja z zbiranjem, predelavo in uničevanjem nevarnih odpadkov, so hoteli umestiti že leta 2005 v Trbovlje, a se ni izšlo zaradi terena, ki je bil izbran, kjer je bil nekdaj rudnik. Pa še civilna iniciativa, ki je delovala tam, je nasprotovala, ker so imeli veliko dela že z Lafargom. 

V drugi polovici leta 2006 se je začelo umeščanje Kemis-a na Vrhniko. Tudi tukaj so naleteli na težave krajanov predvsem Sinje Gorice, ki so zbirali podpise, da se tako nevarno dejavnost ne umesti na Vrhniko. Šlo je tako daleč, da je Kemis d.o.o.  leta 2008 organiziral izlet v Avstrijo, da bi pokazali tistim najbolj glasnim, kakšno podjetje bodo zgradili na Vrhniki, da so jih pomirili. 

16. junija 2009 se je zgodilo slavnostno odprtje Kemisovega obrata na Vrhniki.

Z leve proti desni: Direktor Kemis d.o.o. g. Emil Nanut, takratni župan Vrhnike g. Marjan Rihar, takratni minister za okolje g. Karl Erjavec in predsednik uprave Gorenja, ki je lastnik Kemis-a g. Franjo Bobinac.


Tisti, ki je umestil tako nevarno dejavnost na območje Nature 2000, v krajinski park, ob potok Tojnica in v urbano okolje, saj je 100 m zračne linije naselje Sinja Gorica, sam Kemis pa je tako rekoč umeščen v mesto Vrhnika, do centra mesta je 1 km zračne linije, je naredil hudo napako, ki mora biti sankcionirana. Ni stvar meščanov in vaščanov, da preprečimo umeščanje takega nevarnega podjetja v naš kraj, ampak so dolžni, da se to ne zgodi, poskrbeti za to odgovorni, od davkoplačevalcev plačani birokrati in funkcionarji.


KAZENSKA ODGOVORNOST PODPISNIKA OKOLJEVARSTVENEGA SOGLASJA in sicer po 258. členu KZ-1 nevestno delo v službi ter po 244. členu KZ-1 (Zloraba položaja in pravic) ter tudi povzročitev splošne nevarnosti po 317. členu KZ-1. Ime in priimek osebe, ki je podpisala okoljevarstveno soglasje bomo objavili, ko bomo lahko pogledali gradbeno dovoljenje na Ministrstvu za okolje in prostor, ki ga je izdalo. Naslovili smo prošnjo že v ponedeljek 22. maja 2017, a odgovora še ni. Vsekakor pa gre za politično odgovornost takratnega ministra za okolje in prostor gospoda Karla Erjavca in takratnega župana Vrhnike gospoda Marjana Riharja. 

Kemis d.o.o. je uporabno dovoljenje pridobil šele 13. aprila 2011.

Poraja se vprašanje, kako je lahko posloval brez uporabnega dovoljenja, če mora vsak bife, avtomehanična delavnica pridobiti najprej uporabno dovoljenje in šele potem lahko začne poslovati. Zakaj so pristojne inšpekcije dovolile poslovanje Kemis-a brez uporabnega dovoljenja in to v panogi, ki je izredno nevarna za okolje in človeška življenja? Kaj bi se zgodilo, če bi že takrat prišlo do katastrofe?

KAZENSKA ODGOVORNOST INŠPEKTORJEV oz. VODIJ INŠPEKCIJSKIH SLUŽB, KI SO TOLERIRALI DELOVANJE TAKO NEVARNEGA PRAVNEGA SUBJEKTA BREZ UPORABNEGA DOVOLJENJA in sicer po 258. členu kz-1 (Nevestno delo v službi) ter po 244. členu KZ-1 (Zloraba položaja in pravic), ker je neukrepanje pomenilo pomoč Kemis d.o.o. pri pridobivanju protipravne koristi. Imena in priimki inšpektorjev, ki so opravljali inšpekcijske nadzore Kemis d.o.o., bodo objavljeni, ko bomo pridobili zapisnike o inšpekcijskih nadzorih, za katere smo zaprosili že 22. maja 2017, a jih še nismo pridobili. Najbrž se odgovorni sklicujejo na instrukcijske roke, v katerih so dolžni podati informacije javnega značaja, ki so za enostavne zadeve 15 dni, za zahtevne pa 30 dni. Je pa to pokazatelj, glede na aktualnost in urgentnost zadeve, kako se obnašajo, ker gre za povsem enostavne postopke. Nekaj računalniških klikov in so dokumenti na našem elektronskem naslovu. 

Kemis d.o.o. pridobi Okoljevarstveno dovoljenje šele 7. junija 2013,

v katerem so navedeni pogoji in navodila, v skladu s katerimi lahko posluje. Glede na ostre zahteve, pod katerimi bi Kemis moral poslovati, bi, če bi to res počel, kakor je bilo v okoljevarstvenem dovoljenju zapisano, ne moglo priti do katastrofe. Čakamo na zapisnike inšpekcijskih pregledov, za katere smo zaprosili 22. maja 2017 in nam jih še niso poslali ali pa nas poklicali, da si njihove vsebine pogledamo. 

Iz zapisnikov inšpekcijskih služb bo vidno, ali so bili inšpekcijski nadzori izvajani po letnih načrtih inšpektoratov za izvajanje rednih nadzorov in ali so jih izvajali izredno ter kaj so inšpicirali in kaj so ugotovili ter katere ukrepe so naložili Kemis d.o.o., če so jih. Po pripovedi glavne inšpektorice  za okolje na zboru občanov na Vrhniki 26. maja 2017 je bilo slišati, da so v času poslovanja Kemis d.o.o. opravili 5 inšpekcijskih nadzorov in so ugotovili tudi določene nepravilnosti. Zapisnike kot rečeno se čakamo. 

Pomembno pa je naslednje. Če je Ministrstvo za okolje in prostor izdalo okoljevarstveno dovoljenje in v njem navedlo določene pogoje in navodila, pod katerimi je lahko Kemis d.o.o. posloval, je bilo dolžno zagotoviti tudi nadzor, da bi ugotavljali, ali odgovorni v Kemis d.o.o. tudi dejansko delujejo v skladu z okoljevarstvenimi zahtevami iz okoljevarstvenega dovoljenja. Če nadzora ni bilo po vseh vidikih pogojev in zahtev, je jasno, kdo je objektivno odgovoren, da je do katastrofe prišlo. Nedvomno pa bo treba ugotoviti, ali je sama naprava (osnovni objekt) za shranjevanje in predelavo nevarnih odpadkov bila narejena za količine, ki so bile odobrene z okoljevarstvenim dovoljenjem podjetju Kemis d.o.o. in ali se je odgovorni v Kemis d.o.o. držal omejitev, kar se tiče količin in vrst nevarnih odpadkov glede na količine, omejene v okoljevarstvenem dovoljenju in glede na dejanske predvidene možne kapacitete za napravo.

Gre namreč tudi za lovilne bazene, ki so bili zgrajeni za primer izlitja nevarnih snovi ali požarnih vod, če pride do eksplozije ali požara, ki se morajo v vsakem primeru izliti v bazene in ne čez. Dejstvo je, da so požarne vode in nevarne snovi iztekle iz bazenov v okolico, v potok Tojnico in drugam. Poraja se vprašanje, ali je bil že projekt, kar se tiče lovilnih bazenov, načrtovan premajhen, možno je, da se je v boksih hranilo preveč nevarnih snovi, da so se s požarno vodo izlili v okolje, ali pa so bile pri gašenju porabljene prevelike količine vode in premalo gasilne pene, da se je požarna voda skupaj z nevarnimi snovmi izlila preko lovilnih bazenov v naravo? So bili lovilni bazeni tudi v podaljšani nadsrešnici, ki je bila zgrajena na črno že leta 2010 in legalizirana šele letos 21. aprila? Če bi objekt - nprava ostala v gabaritih osnovnega projekta z potrebnim odmikom od potoka, se požarne vode in z njimi nevarne strupene snovi ne bi zlile v potok Tojnica. 

Če bi bilo načrtovanje pravilno, spoštovane omejitve, kar se tiče količin nevarnih snovi, do katastrofe ne bi moglo priti. Vprašanje za vse odgovorne je tudi, ali so v Kemisu imeli nameščene avtomatske naprave za gašenje. Dvakrat smo v medijih zasledili, da je bilo to pomembno vprašanje postavljeno direktorju Kemisa gospodu Nanutu, ki na to vprašanje ni odgovoril.

Fotografija: Fibernet d.o.o.


V okoljevarstvenem dovoljenju je bil pogoj za delovanje Kemis d.o.o. tudi stroga požarna varnost. Kaj so delali požarni inšpektorji, bo znano, ko dobimo zapisnike. Dejstvo je, da se avtomatsko gašenje ni zgodilo. In ponavljamo, Kemis d.o.o. ni deloval skladno z okoljevarstvenim dovoljenjem, kar bi morali nadzorovati inšpektorji in mu, če niso bili izpolnjeni vsi pogoji iz okoljevarstvenega dovoljenja za poslovanje, naložiti, da pomanjkljivosti odpravi ali pa mu nevarno dejavnost odvzeti. Glede na katastrofo, ki se je zgodila, so KAZENSKO ODGOVORNI VODJE INŠPEKCIJSKIH SLUŽB IN INŠPEKTORJI, KI SO IZVAJALI INŠPEKCIJSKE NADZORE, KER NEPRAVILNOSTI NISO VIDELI. Gre za kazensko odgovornost po 258. členu kz-1 (Nevestno delo v službi), po 244. členu KZ-1 (Zloraba položaja in pravic) in po 317. členu KZ (Povzročitev splošne nevarnosti.)

Kemis d.o.o. v dokumentu Ministrstva za okolje in prostor, ki je kemični tempirani bombi Kemis izdalo okoljevarstveno dovoljenje z zelo ostrimi zahtevami in pogoji, kar se tiče varnosti, z naslovom OCENA TVEGANJA ZA NESREČE Z NEVARNIMI SNOVMI, ni uvrstilo na seznam nevarnih podjetij, niti manj nevarnih.

Tukaj je nedvomno podan utemeljen sum storitve kaznivega dejanja po 258. členu KZ (Nevestno delo v službi), saj posledično ni bil izdelan načrt Civilne zaščite v primeru požara, eksplozije ali izlitja ter poplav v Kemis d.o.o. Zaradi tega pa niso bili ob nesreči izvedeni potrebni preventivni ukrepi za zaščito ljudi in naravnega okolja, ki bi se izvedli, če bi bili v občinskem in državnem načrtu predvideni. Ni bilo niti osnovnaga alarmiranja s sirenami za splošno nevarnost. Vzročna zveza med tem kaznivim dejanjem in posledično povzročeno splošno nevarnostjo, ki jo obravnava 317. člen (Povzročitev splošne nevarnosti) bodo morali ugotavljati za to pristojni. 

Glede na to, da je župan Vrhnike strokovnjak s področja ravnanja z odpadki, saj je okoli tri desetletja vodil komunalno podjetje na Vrhniki, in iz odgovornosti do občanov Vrhnike, kar se tiče varovanja zdravja, je imel nalogo zahtevati od pristojnih v državi, da se Kemis d.o.o. obravnava kot vse druge nevarne pravne dubjekte, ki se ukvarjajo z zbiranjem, predelavo in uničevanjem nevarnih odpadkov. Ker tega ni storil, posledično pa Občina Vrhnika oz. CZ ni imela izdelanega varnostnega načrta v primeru nesreče v Kemis d.o.o., mora župan Občine Vrhnika sprejeti objektivno odgovornost in NEPREKLICNO TAKOJ ODSTOPITI.

POTREBNIH PREVETIVNIH UKREPOV V ČASU POŽARA IN PO NJEM NI BILO.

Kako bi lahko bili, če Kemis ni bil uvrščen med nevarne, kar se tiče rokovanja z nevarnimi snovmi? Posledično niso izdelali načrta v primeru požara, eksplozije ali povodnji v tem podjetju, ki je bil v resnici prava kemična tempirana bomba. Če bi bilo drugače, bi pristojna Civilna zaščita vzela v roke načrt in bi najprej sprožila:

•    Sirene za splošno nevarnost. To so tiste sirene, ki jih vsako prvo soboto v mesecu preiskusijo, ali delujejo;

•    vsi gasilci, ki bi bili za najhujši scenarij določeni in usposobljeni, bi prihiteli na gašenje s kompletno opremo, ki je namenjena za gašenje kemičnih tovarn. Tudi z maskami z notranjim kroženjem za zaščito dihal. Tukaj se je zgodilo, da je večina gasila brez zaščitnih mask za dihala;

•    vodja gasilcev bi moral v roke takoj dobiti tloris Kemisa, kjer bi videl, kaj gori, kakšne količine itd, da bi se lahko odločal, kako pristopiti in s čim gasiti. Seveda bi pred tem morali vsi poveljniki enot vaditi in uriti primer take izredne katastrofe;

•    aktiviral bi se takoj premični laboratorj ali več njih, da bi ugotavljali misije, in na podlagi tega določali stopnjo ogroženosti in posledično morda evakuacijo ljudi. V takih primerih se v normalnih državah zavzema najhujši scenarij, posledično tudi najostrejši preventivni ukrepi, ki se jih potem lahko omili, ko so znani rezultati meritev;

•    obveščanje bi moralo steči brezhibno po vseh vnaprej določenih kanalih in medijih;

•    na podlagi verodostojnih meritev bi morali zapreti vrtce in šole, trgovine in tudi katere druge ustanove in obvestiti ljudi, kako ravnati, če bi ne bilo evakuacije;

•    vzorci vrtnin, trave, vode in zemlje bi morali biti opravljeni na vsaj 10 km od žarišča požara in selektivno širše;

•    moralo bi se natančno vedeti, kdo kaj dela, kdo je za kaj pristojen, v načrtu bi moral biti predviden operativni štab na nivoju države, ki bi koordiniral in sporočal, kaj se dogaja;

•    že prej pa bi morali za primer take katastrofe usposabljati prebivalce, da bi se glede na sporočila znali obnašati;

•    Morali bi voditi operativni dnevnik, da bi se lahko kasneje opravila podrobna analiza tudi o doseženih časih. 
Itd.itd

Ko se je zgodil požar v kemični tovarni, pa ni bilo niti siren, ki naznanijo splošno nevarnost, drugi dan so v gosti smrdljivi megli otroci po pločnikih hodili v vrtce in šole. Že naslednji dan so se igrali na igriščih, po štirih dneh pa je prišel ukaz, naj operejo igrala in naj se na igriščih ne igrajo. So to preventivni ukprepi od nikakršnih, ko so se pristojni zbodili pa so ukprepe zaostrili, seveda prepozno. Otroci so se že najedli, morda tudi strupenih snovi, ki so se usedle v peskovnike, travo in na igrala.   

Ali naj kmetje kosijo travo, ali naj se živali pasejo na zelenicah, ali naj ljudje jedo povrtnine,  ni bilo jasno, za slednje je  bilo najprej sporočeno, naj ljudje operejo solato (ali je sicer ne?), kasneje pa, naj ničesar z vrtov ne uživajo. Bravo, je treba še kaj dodati? Namesto, da bi najprej preventivno zaostrili ukrepe in jih postopoma omilili, je bilo ravno obratno. 

Zahtevamo kazensko odgovornost najmanj po znanem členu KZ1, ki govori o nevestnem delu v službi vseh, ki niso opravili svojega dela, pa so zadolženi za varovanje zdravja ljudi in okolja, ter odstope njihovih nadrejenih. Šef Inštituta za varovanje zdravja odstop! Ministrica za zdravje ni rekla še nič in jo noben medij še nič ni vprašal, kako varuje zdravje navcadnih smrtnikov. Tudi kmetijski minister nič, a kmetje ne vedo, kaj in kako je s krmo za živali, kako naj označijo bale krme, ki so jo pokosili in shanili. Kam s pridelki, mlekom, skuto, sirom, jogurti, mesom itd? Kdo bo plačal škodo, če to odnesejo v varno uničenje? 

Kemis d.o.o. je gradil na črno.

To je osnovni tloris objekta KEMIS d.o.o., ki je bil po zahtevah za gradnjo takih objektov umeščen 50 m od vodnega vira, v tem primeru potoka Tojnica. Potem pa je Kemis d.o.o. na črno podaljšal nadstrešnico in tako tudi svojo nevarno dejavnost za 30 m, kar je pomenilo več kršitev. Tudi kršitve prepovedanega približevanja vodnemu viru.  258. člen KZ-1 (Nevestno delo v službi) je izkazano tudi v tem primeru inšpektorjev. Kako in zakaj je Upravna enota legalizirala črno gradnjo brez sankcij, se bo prav tako treba vprašati in tudi na tej točki postaviti kazensko odgovornost vsaj vodje, ko je to delo tudi za Komisijo za preprečevaje korupcije. Izkazana je kazenska odgovornost tistega, ki je pripravil legalizacijo črne gradnje brez sankcij in podpisnika gradbenega dovoljenja na Upravni enoti Vrhnika. 244. člen KZ-1 (Zloraba položaja in pravic). 

Nedvomno je izkazana objektivna odgovornost župana Občine Vrhnika, gospoda Stojana Jakina, ker ima v svoji sestavi ljudi, ki legalizirajo črne gradnje brez sankcioniranja uzurpatorjev prostora, še posebej v primeru kot je ta, saj je Kemis d.o.o. s črno gradnjo širil nevarno dejavnost za zdravje ljudi in naše naravno okolje. Takojšnji odstop župana je najmanj, kar pričakujemo.

Z rdečo obkrožena na črno zgrajena nadstrešnica je po trditvi UE Vrhnika bila zgrajena že leta 2010. Za gradbeno dovoljenje je investitor Kemis d.o.o. zaprosil 1. marca 2017, dobil ga je v rekordno hitrem času, kar je v Sloveniji prav neverjetno, in sicer že 21. aprila 2017. Postavlja se vprašanje, kako je lahko dobil Kemis d.o.o. 2011 uporabno dovoljenje, 2013 še okoljevarstveno dovoljenje za dejavnost, ki jo je izvajal tudi v na črno zgrajenem delu objekta, v katerem se opravlja za ljudi in preostalo naravo ravnanje z nevarnimi odpadki, ki jo nedvomno opredeljuje okoljevarstveno dovoljenje? 

Iz gradbenega dovoljenja za podaljšanje osnovnega objekta, ki smo si ga ogledali na UE Vrhnika, smo ugotovili, da je investitor Kemis d.o.o. sicer 7 let po tem, ko je že zgradil na črno, oddal vlogo na Ministrstvo za okolje za okoljevarstveno soglasje, a je to vlogo zavrglo, češ, da takega soglasja ne potrebuje. Znova se sprašujemo, kaj so počeli inšpektorji, da niso videli, da je podaljšek objekta glede na osnovni projekt približan z dejavnostjo do potoka Tojnica, kar je nedopustno. 

Nobeden od inšpektorjev pa ni vprašal niti tega, ali ima Kemis d.o.o. gradbena dovoljenja še za tri objekte, ki so označeni na fotografiji, ki so nedvomno postavljeni na črno. Nič se ne sme zgraditi oz. postaviti na katerikoli parceli, če nima gradbenega dovoljenja, razen enostavnih montažnih objektov določenih manjših mer, ki štejejo kot lope ali shrambe za orodje, krmo ali zavetje za živali. 

Vsak inšpektor, bodisi za okolje in prostor, kmetijski inšpektor, požarni inšpektor bi moral, če je opazil objekte, ki so pomenili širjenje dejavnosti izven gradbenega dovoljenja, bi moral obvestiti o spremembah svojega kolega. Seveda, če bi imeli v Sloveniji res inšpektorje, ki ne prežijo samo na navadne smrtnike, privilegiranim pa takole gledajo skozi prste. 

Tudi tukaj gre za kazensko odgovornost, pa ne samo inšpektorjev, ki niso videli ob obiskih ničesar nenavadnega, nekaterih sploh blizu ni bilo. Na primer gradbenega inšpektorja očino v vseh letih ni bilo, kako je inšpekcijski nadzor izvajala okoljska inšpektorica, da ni opazila dejavnosti z nevarnimi odpadki ob potoku v na črno podaljšani nadstrešnici, v dveh na novo postavljenih poslovnih halah in zunaj skladišč, kjer so nastajale divje deponije.

ODGOVORNOST DIREKTORJA KEMISA JE OPISANA V KAZENSKI PRIJAVI, KI SMO JO 24. maja 2017 POSLALI NA MILICO.

Zatajila je tudi milica.

Dokler tako dela, ni policija, ampak je še vedno milica – podaljšana roka oblasti in ne servis državljanov, ki jo plačujemo. Po poročanju medijev je stekla kriminalistična preiskava, direktor Kemis-a pa je mirno hodil v podjetju, lahko je prirejal dokumentacijo, količine, uničeval in vplival na priče, pa tudi na javnost, saj je v vseh medijih razlagal svoje poglede, se izgovarjal in lagal. To je ob taki tragediji in povzročeni splošni nevarnosti povsem nedopustno in nezaslišano. Tudi na tem področju obstaja zakonodaja, pravila in nekakšna strokovna praksa. 

V Kemis bi po taki katastrofi smeli vstopiti samo še preiskovalci in neodvisni strokovnjaki, ki bi zavarovali računalnike, dokumente in vse, kar je treba, da se  preiskava opravi profesionalno in brez vplivov kogarkoli. Ne gre za to, da bi koga obtoževali vnaprej, ampak gre za strokovno in pošteno delo, ki ga morajo opraviti preiskovalci, policija, tožilec in preiskovalni sodnik, ki ga nihče ni niti omenil, da bi bil na mestu, kjer so povzročili splošno nevarnost in uničili del naravnega okolja za veliko let. Potok Tojnica je mrtev. 

Iz zapisanega je popolnoma jasno, da je zatajilo vse, kar bi moralo odigrati ljudem koristna dejanja že od umeščanja nevarne tempirane kemične bombe v prostor, ki je tukaj, kjer je danes, popolnoma neprimeren. Deluje na poplavnem območju, ob potoku, v katerem so bile zaščitene živalske in rastlinske vrste, v krajinskem parku, ki spada v Naturo 2000, neposredno ob naselju Sinja Gorica in tudi preblizu ljudi na Vrhniki. 

Črne gradnje in s tem nenadzorovano širjenje nevarne dejavnosti  se je dogajalo. Inšpektorji od okoljskega, požarnega, gradbenega in še kakšnega. Upravna enota Vrhnika je z bliskovito naglico uredila črno gradnjo za nazaj. Nevarna kemična bomba pa ni bila uvrščena na seznam niti manj nevarnih podjetij, ki ravnajo z nevarnimi odpadki. Kar je posledično botrovalo temu, da ni bilo izdelanih državnih načrtov za primer eksplozije, požara ali povodnji. 

Na koncu pa je zatajila tudi policija, tožilstvo in sodstvo, ker se glavni odgovorni, zakoniti zastopnik Kemis d.o.o. ni znašel v izolaciji, da ne bi mogel uničevati dokumentov, jih prirejati, odstranjevati računalnikov, vplivati na sodelavce kot morebitne priče in na javnost, kar je počel ves čas v vseh možnih medijih. 

GLEDE NA DEJSTVA IN TA SO GROZNA, LAHKO MIRNO POTEGNEMO ČRTO IN DOLOČIMO OBJEKTIVNO ODGOVORNOST DRŽAVNIH FUNKCIONARJEV NA POLOŽAJIH. NAJMANJ, KAR PRIČAKUJEMO, JE, DA TAKOJ ODSTOPI MINISTRICA ZA OKOLJE IRENA MAJCEN, OBRAMBNA MINISTRICA ANDREJA KATIČ, MINISTRICA ZA ZDRAVJE MILOJKA KOLAR CELARC,  NOTRANJA MINISTRICA VESNA GJOERKEŠ ŽNIDAR IN MINISTER ZA PRAVOSODJE GORAN KLEMENČIČ. 

DA JE NEKAJ TAKO POMEMBNEGA, KO GRE ZA VARNOST LJUDI IN NARAVNEGA OKOLJA, TAKO ZELO NEUREJENO IN JE DIREKTNO IGRANJE S ČLOVEŠKIMI ŽIVLJENJI, JE NEZASLIŠANO IN ZAHTEVA ODSTOP PRVEGA MOŽA TAKE NESPOSOBNE VLADNE EKIPE, MIRA CERARJA. TO, KAR SE JE ZGODILO, JE PODLAGA ZA USTAVNO OBTOŽBO, KER NJEGOVI PODREJENI MINISTRI IN OSTALI URADNIKI NISO RAVNALI V SKLADU Z ZAKONI IN USTAVO, POSLEDIČNO JE BIL KRŠENA ENA TEMELJNIH ČLOVEKOVIH PRAVIC, PRAVICA DO ČISTEGA NARAVNEGA OKOLJA, KI JE ZAPISANA KOT ENA OD OSREDNJIH TUDI V EVROPSKI KONVENCIJI O ČLOVEKOVIH PRAVICAH. 

Opozorila Vrhničanom in okoličanom ter priporočila za bodoče ravnanje.

1.    V Gibanju OPS smo glede na to, kako delujejo institucije, ki v bistvu delujejo konfuzno, neorganizirano, nepovezano med sabo, nestrokovno, zmedeno, raztrgano, neodločno in tudi arogantno, prepričani, da jim ne gre verjeti, ko nam razlagajo ugotovitve rezultatov meritev trav, povrtnin, zemlje, vode in zraka. 

2.    Največja prevara pa je začrtan krog 1.600 metrov od Kemis-a, v katerem so začrtali mejo oškodovancev. Najbrž veste, zakaj. Da za posledice izven tega kroga ne bo nihče odgovarjal in za odškodninske tožbe ni možnosti. Znova kalkulirajo in hočejo narod žejnega prepeljati čez vodo. Vsi, ki so izven tega kontaminiranega kroga, se bodo obrisali pod nosom, ko ne bo hotel nihče kupiti njihove pridelane hrane. 

Če bo nekdo zbolel, bodo rekli, da pač tisti del Vrhnike ni bil kontaminiran, vsi pa dobro vemo, kako je smrdelo po celi Vrhniki in okolici, kako je dim potoval veliko širše in kakšna megla je bila prvi dan po požaru in zaenkrat samo Bog ve, kaj je bilo v njej, ki se je sesedalo na zelenje in zemljo ter v vode. Čez nekaj dni pa je močan dež vse skupaj spral v podtalnico. Klicali so nas celo iz Kranjske gore, da jim je smrdelo, iz Ajdovščine, sploh pa iz Logatca in okoliških krajev. Res se iz nas norca delajo. Kam so potem v resnici odšli vsi strupi, ki jih je tone zgorelo v požaru???

3.    Predlagali smo že, da bi zbrali nekaj denarja in poklicali na vzorčenje vsega potrebnega nek tuj laboratorij, da bomo imeli drugo mnenje in bomo meritve lahko primerjali, ker morajo razumeti, da je zaradi vsega, kar se je zgodilo, zaupanje povsem podrto. 

4.    Še enkrat bo treba pregledati vse listine, iz katerih bi se dalo ugotoviti, kaj dejansko je bilo v Kemisu, ki je morda tudi zgorelo, da bi neodvisni strokovnjaki lahko pregledali določeno število ljudi, da vidimo, kaj je v naših telesih, ko  bodo vedeli, na kaj morajo biti pri toksikoloških pregledih pozorni. Še posebej gasilci, ki so brez zaščitnih mask sodelovali pri gašenju bi morali na toksikološke preglede v tuj neodvisen laboratorij. 

5.    Čas bi bil, da se predramite in začnete spodbujati drug drugega, da se večina intenzivno vključi v podpisovanje peticije, da se tempirano kemično bombo Kemis zapre. Kdor mu želi dati popravni izpit, je lahko rečemo ali nor ali pa ima od te ekološke bombe sebične materialne koristi in mu je več to kot svoje zdravje in zdravje njegovih otrok ter ga zdravo življenjsko okolje ne zanima. 

6.    Čas bi bil, da se začnete zavedati, da ste vi oblast in so birokrati ter funkcionarji v vaši službi in ni več totalitarizma, da bi morali biti vsi tiho, ko oni govorijo in kar govorijo, moramo vzeti, da je pravilno. V 3. členu Ustave RS piše, da ima ljudstvo v rokah oblast, ki jo uresničuje neposredno ali pa preko izvoljenih predstavnikov. Ko bo podpisov preko polovica, kolikor ljudi ima prijavljeno stalno bivališče na Vrhniki, bo to zaveza za svetnike, da predlagajo sklep o zaprtju Kemis-a in glasujejo za zaprtje v skladu z večinsko ljudsko voljo, ki je izkazana s podpisom peticije.

Podpišite elektronsko peticijo in pišite na naš e-naslov, da vam pošljemo obrazce. Če boste donirali po svojih zmožnostih, bomo natisnili primeren pisni material, da bomo spodbudili še druge in bo podpisovanje steklo hitreje. 

7.    Če se zdaj ne podvizamo in zapremo to kemično pošast, je ne bomo nikoli. Bo pa treba pogledati še druge. Tudi atomsko centralo v Krškem, ki je zgrajena na tektonski prelomnici na potresnem področju. Se zavedate, kaj bi se zgodilo? Mar ni skrajni čas, da nadomestimo pridobivanje elektrike iz obnovljivih virov in postopno še eno grozečo pošast zapremo. Vedite, da na teh, tudi nevarnih, objektih nekateri kujejo velike dobičke, mi pa plačujemo drago elektriko. 

Zdaj pa opazujte medije in politiko, kako se bodo sprenevedali v smislu, da tega, kar smo tukaj zapisali, sploh ni, politiki pa bodo navajali dejstva iz tega zapisa, a seveda selektivno in brez navajanja avtentičnega avtorstva. Že zdaj se kot predstavniki skoraj 2.000 Vrhničanov in okoličanov prijavljamo k besedi na izredni seji, ki bo na Vrhniki na Občini, kjer bodo zasedali svetniki in seveda na izredni seji v Državnem zboru RS.

Čas bi že bil in to skrajni, da se neha diskriminirati eno najbolj aktivnih civilnih iniciativ, v kateri se ukvarjamo z razkrivanjem vzrokov, ki povzročajo vse več negativnih posledic, med katerimi je tudi katastrofa v Kemisu. Z ignoranco in diskriminacijo kažejo oblastniki in mediji, da še vedno živimo v diktaturi, kjer imajo besedo na javnih mestih in v medijih samo tisti, ki so na liniji oblastniške oligarhije. 

Tole kar ste prebrali bi v normalni državi v kateri deluje pravična pravna država, morale narediti pristojni organi in inštitucije. Kdo bo poravnal račun, ker delamo kar bi morali za to plačani, namesto, da se sprenevedajo in na drug drugega prelagajo odgovornost. Bo res zanimivo spremljati kako bo v nadaljevanju vse skupaj potekalo. Z obljubami, da bodo zdaj pa uredili, da se stanje ureja, da v Tojnici že ribice plavajo, da bodo vse skupaj minimizirali in ne bo nihče več čutil potrebe, da bi kdo za kaj odgovarjal. Vsi državljani pa bi morali vzeti to kot opozorilo, ko lahko naslednjič poči huje in morda kar v atomski centrali Krško. Ne podcenjevati tega kar se je zgodilo, treba je določiti tudi odgovornost vseh, ki grejejo udobne fotelje, namesto, da skrbeli za varnost vseh, ki jih plačujemo. Samo na Ministrstvu za okolje je zaposlenih med 250 in 499, točnega podatka tako in tako ni.

Vse dobro veliko zdravja in se vidimo! 

Lado Troha, predsednik 

Gibanje OPS (Osveščeni Prebivalci Slovenije)
Ruska ulica 2 (Naslov za obveščanje: Stara Vrhnika 116. 1360 Vrhnika) 
1000 Ljubljana

Telefon: 031 274 419
Elektronska pošta: info@gibanje-ops.com


Hvala, če boste donirali za možnost angažiranja tujega neodvisnega laboratorija, za toksične preiskave določenega števila ljudi in za tekoče stroške. predstavniki države (berite lakaji) so nam do sedaj, namesto financiranja -  za nevladne, neodvisne civilne iniciative, izstavljali odločbe za plačilo glob in to popolnoma brez zakonske podlage. 

Transakcijski račun (BIC): SI56 1914 6501 1737 734          SWIFT: SZKBSIXX

NAJLEPŠA HVALA VSEM,

KI STE ŽE PRISPEVALI PO SVOJIH ZMOŽNOSTIH, ZA DELO IN ZA TEKOČE STROŠKE ZA ZAPRTJE KEMISA SMO PREJELI DO SEDAJ 110,00 EVROV.

Galerija slik

Zadnje objave

Thu, 19. Jun 2025 at 00:49

190 ogledov

KNJIGA, ki jemlje dih oblastnikom
Avtor Ladislav Troha – nekdanji visoki častnik Slovenske vojske, žvižgač, disident, ustanovitelj Gibanja OPS in človek, ki so ga oblastniki skušali utišati z obljubami, grožnjami, montiranimi procesi in prisilno psihiatrijo – v tej knjigi podaja prvo celovito, poglobljeno in dokumentirano pričevanje o ugrabitvi države po letu 1991.Ugrabljena ni zgolj knjiga. Je zgodovinski dokument, politična obtožnica in osebna izpoved hkrati. V njej boste našli:zamolčane resnice o zarotah med levimi in desnimi elitami,razkritja o prikritem dogovoru Kučan–Janša za delitev plena po osamosvojitvi,dokaze o kraji več kot 400 milijard evrov skupnega premoženja,vpogled v mehanizme nadzora, cenzure in uničenja vseh, ki si drznejo misliti s svojo glavo.To je knjiga za tiste, ki se ne zadovoljijo s tem, kar povedo televizija, stranke in uradna zgodovina. To je knjiga za ljudi, ki hočejo vedeti, kdo v resnici vlada Sloveniji – in zakaj se stanje že 30 let ne spremeni, ne glede na to, kdo je na oblasti.👉 Če iščete resnico.👉 Če dvomite.👉 Če čutite, da je nekaj zelo narobe z državo, v kateri živimo –potem je UGRABLJENA knjiga, ki jo morate prebrati.📣 Opozorilo: Branje te knjige lahko resno ogrozi vašo vero v sistem.🛒 Na voljo zdaj. Naročite svoj izvod, dokler ga še lahko.Ekipa OPS

Sat, 14. Jun 2025 at 11:04

174 ogledov

KO SISTEMSKO KORUPCIJO V SLOVENIJI ŠČITI KPK!
KDO ŠČITI SISTEMSKO KORUPCIJO V SLOVENIJI? Danes sem na Komisijo za preprečevanje korupcije (KPK) vložil URADNO PRITOŽBO, ker se ta že več mesecev IZOGIBA OBRAVNAVATI resne indice sistemske korupcije na Finančni upravi RS (FURS).Gre za primer, ki ga slovenska javnost pozna: več kot POL MILIJONA EVROV davčnega dolga znanega posameznika Jureta Jankovića je čudežno zastaralo,FURS ni ukrepal, ni izterjal, ni zahteval poplačila,odgovorne osebe so dolga leta zavestno dopuščale, da zadeva pade v zastaranje,nekdo je s tem pridobil ogromno neupravičeno korist – denar slovenskih davkoplačevalcev!Kaj pomeni "sistemska korupcija"?To ni več le nepozornost uradnika.To ni več napaka v postopku.To je NAMERNA OPUSTITEV dolžnega ravnanja, s katero se pomaga "svojim".In ravno TAKŠNE PRIMERE bi morala KPK obravnavati!KPK ima v skladu z zakonom dolžnost ukrepati, ko obstaja sum, da so javni uslužbenci zlorabili funkcijo zaradi koristi zase ali za druge.Toda namesto tega KPK v zadevi že več mesecev IZGOVORNO TRDI, da NI PRISTOJNA, ker da gre "le za vprašanje davčnega postopka", zato zadevo kar prepušča notranji službi FURS (kjer naj bi zaposleni preiskovali lastna ravnanja?!) in Ministrstvu za finance (ki je nadrejeni organ FURS-u).Takšno početje ni več le izgovarjanje, ampak neposredna zavrnitev dolžnosti, ki jo KPK ima po zakonu.Zato sem danes vložil pravno utemeljeno pritožbo in zahteval: da KPK TAKOJ začne vsebinski postopek predhodnega preizkusa, da sama preveri odgovornost za omogočeno zastaranje, da opravi svojo funkcijo kot NEODVISNI VARUH JAVNEGA INTERESA.Če KPK v takšnih primerih ne vidi sistemske korupcije, potem se moramo vprašati: Ali so zakoni o preprečevanju korupcije mrtva črka na papirju?Kdo v tej državi nadzira nadzornike?Koliko še imamo pravne države?Ne bomo utihnili. KORUPCIJA UBIJA PRAVNO DRŽAVO.S KORUPCIJO SE NE BORIŠ TAKO, DA SE PRED NJO SKRIJEŠ.Vašo podporo pri boju za pravno državo in odgovornost pričakujem tudi naprej.Delite, komentirajte, razširite. Borba za resnico se nadaljuje. PRAVNA DRŽAVA ALI MAFIJSKA DRŽAVA? To je vprašanje.Odgovor KPK na njigove izgovore in sprenevedanja.Deli na polno!EkipavOPS

Sat, 14. Jun 2025 at 10:50

163 ogledov

UGRABLJENA – knjiga, ki je oblast noče, da bi jo prebrali
Resnica, ki jo skrivajo že 35 let. Knjiga, ki razkriva ozadja slovenske ugrabljene države. Ste se kdaj vprašali:Zakaj resnica o JBTZ nikoli ni bila v celoti razkrita?Zakaj so arhivi UDBE izginili?Kdo je v resnici vladal in še vlada Sloveniji?Kako delujejo montirani sodni procesi, politični pregoni in sistematično rušenje ljudi, ki si drznejo povedati resnico?V knjigi UGRABLJENA major Ladislav Troha prvič javno in v prvi osebi razkriva svojo 25-letno bitko s sistemom, ki je ugrabil državo, zlorabil institucije in uničeval ljudi, ki so si drznili misliti s svojo glavo. Iz knjige boste izvedeli:Resnično ozadje afere JBTZ.Kako je Koalicija DEMOS postala podaljšana roka stare UDBE.Zakaj smo dobili tujo, vsiljeno ustavo.Kdo je ubil Ivana Krambergerja.Kako je potekal resnični državni udar ob Depali vasi.Kako so narod okradli v največjem ropu stoletja - privatizaciji.Kako delujejo novi obrazi in večni voditelji.Vse o kovid zločinu.O svojih petmesečnih in gladovnih stavkah za resnico.Kako so potekali montirani sodni procesi, psihiatrične diskreditacije in medijski umori.Kako deluje ugrabljen FURS in kako uničujejo družine.Zakaj je Slovenija danes država ugrabljenih institucij. To ni teorija. To je osebno pričevanje, dokumentirano, preverljivo in dokazljivo.Posebna prednaročniška ponudba: Podpisan izvod avtorjaBrez poštnine za vse prednaročnike Prvi dostop do resnice, ki jo skrivajoNaročite na:www.ugrabljena.siladislav.troha@gmail.comSMS na 031 274 419 (napišite: Ime, priimek, naslov kamor naj pošljemo knjigo, e-naslov)To je knjiga, ki je oblast ne želi na policah. Zato o njej molčijo vsi mediji in blogerji. Vi pa imate zdaj priložnost, da spoznate resnico in si prihranite leta samostojnega raziskovanja.Za resnico. Za pravico. Za Slovenijo.ZDRUŽEN IN ENOTEN NAROD, KI VE KAJ JE TREBA NAREDITI IN VE KAM GRE – VEDNO ZMAGA.Povej naprej!Klikni na slikoEkipa OPS

Thu, 8. May 2025 at 13:25

817 ogledov

Kolektivna tožba zoper korporacijo Republiko Slovenijo, njeno vlado in ministrstvo za zdravje
OSNUTEK TOŽBAZOPER REPUBLIKO SLOVENIJO, VLADO RS IN MINISTRSTVO ZA ZDRAVJETožeča stranka:Združenje v Gibanju OPS - Osveščeni Prebivalci Slovenije, ki ga zastopa predsednik Ladislav Troha s sedežem Ruska ulica 2, 1000 Ljubljana, ki zastopa interese več kot 135.000 državljanov Republike Slovenije, ki so brez osebnega zdravnika in vse državljane, ki so prizadeti zaradi predolgih čakalnih vrst za zdravstvene storitve. Tožena stranka: Republika Slovenija, s sedežem na Gregorčičeva ulica 20, 1000 Ljubljana. Vlada Republike Slovenije, s sedežem na Gregorčičeva ulica 20, 1000 Ljubljana. Ministrstvo za zdravje Republike Slovenije, s sedežem na Štefanova ulica 5, 1000 Ljubljana.Predmet tožbe: Ugotovitev kršitve ustavnih in zakonskih pravic do pravočasnega in kakovostnega zdravstvenega varstva zaradi: Pomanjkanja osebnih zdravnikov za več kot 135.000 državljanov. Nezaslišano dolgih čakalnih vrst za zdravstvene storitve, ki v nekaterih primerih trajajo več let.Zahteva za odškodnino zaradi materialne in nematerialne škode, ki so jo tožniki utrpeli zaradi nedostopnosti zdravstvenih storitev kljub plačevanju obveznega in dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja. Zahteva za izdajo odredbe, s katero se toženim strankam naloži takojšnje ukrepanje za odpravo pomanjkanja zdravnikov in skrajšanje čakalnih vrst.Dejanske navedbe:Več kot 135.000 državljanov Republike Slovenije nima dostopa do osebnega zdravnika, kar onemogoča izvajanje primarne zdravstvene oskrbe, preventivnih pregledov in pravočasnega zdravljenja. Čakalne vrste za specialistične zdravstvene storitve (npr. ortopedija, kardiologija, onkologija) pogosto presegajo več tednov, več mesecev in celo več let, kar vodi do poslabšanja zdravstvenega stanja, trpljenja in v nekaterih primerih smrti. Državljani plačujemo obvezno zdravstveno zavarovanje prek prispevkov in dopolnilno zavarovanje, ki naj bi zagotavljalo pravočasen dostop do zdravstvenih storitev, a zdravstveni sistem ne izpolnjuje svojih obveznosti. Tožene stranke (Republika Slovenija, Vlada RS, Ministrstvo za zdravje) niso sprejele ustreznih ukrepov za zagotovitev zadostnega števila zdravnikov, financiranja zdravstva in skrajšanja čakalnih vrst, kar predstavlja opustitev dolžnosti in kršitev pravic. Pomanjkanje zdravnikov in dolge čakalne vrste so sistemski problem, ki ga potrjujejo javni podatki (npr. poročila NIJZ, ZZZS) in protesti v podporo javnemu zdravstvu (npr. shodi Glasu ljudstva januarja 2023). Pravna podlaga: Ustava Republike Slovenije: Člen 51: Pravica do zdravstvenega varstva je kršena zaradi nedostopnosti osebnih zdravnikov in predolgih čakalnih vrst. Člen 2: Država ni zagotovila učinkovitega sistema zdravstvenega varstva, kar krši načelo pravne države. Člen 34 in 35: Nedostopnost zdravstvenih storitev ogroža osebno dostojanstvo in telesno integriteto.Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP): Člen 5: Tožniki niso deležni pravočasne in kakovostne oskrbe. Člen 7: Enak dostop do zdravstvenih storitev je onemogočen. Člen 11: Tožniki ne morejo svobodno izbrati zdravnika. Člen 44: Tožniki imajo pravico do odškodnine zaradi kršitev.Evropska konvencija o človekovih pravicah (EKČP): Člen 2: Država ni zagotovila pogojev za varovanje življenja. Člen 3: Dolge čakalne vrste povzročajo trpljenje, ki lahko pomeni nečloveško ravnanje. Člen 8: Nedostopnost zdravstvenih storitev negativno vpliva na zasebno življenje. Člen 13: Tožniki nimajo učinkovitih pravnih sredstev za reševanje sistemskih kršitev.Mednarodne pogodbe: Splošna deklaracija o človekovih pravicah (člen 25). Mednarodni pakt o ekonomskih, socialnih in kulturnih pravicah (člen 12). Listina EU o temeljnih pravicah (člen 35). Evropska socialna listina (člen 11).Zahtevki: Sodišče naj ugotovi, da so tožene stranke kršile ustavne in zakonske pravice tožnikov do zdravstvenega varstva zaradi pomanjkanja osebnih zdravnikov in predolgih čakalnih vrst. Sodišče naj toženim strankam naloži plačilo odškodnine vsem tožnikom za materialno škodo (npr. stroški zasebnih storitev, izguba dohodka) in nematerialno škodo (npr. trpljenje, poslabšanje zdravja) v višini, ki jo določi sodišče na podlagi dokazov. Sodišče naj toženim strankam naloži takojšnje ukrepanje, vključno z: Zaposlitvijo zadostnega števila zdravnikov za odpravo pomanjkanja. Skrajšanjem čakalnih vrst na zakonsko sprejemljive roke (npr. 30 dni za specialistične storitve). Povečanjem financiranja javnega zdravstva.Sodišče naj toženim strankam naloži povrnitev stroškov postopka.Dokazi: Poročila Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) in Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) o pomanjkanju zdravnikov in čakalnih vrstah. Javne izjave in poročila (npr. shodi Glasu ljudstva, januar 2023), ki potrjujejo sistemski problem. Osebne izjave tožnikov o škodi (npr. zdravstvene kartoteke, potrdila o čakalnih dobah, računi za zasebne storitve). Strokovna mnenja zdravnikov o vplivu čakalnih vrst na zdravje. Mediji in članki, ki dokumentirajo krizo v zdravstvu (npr. Euractiv, 2023). Pravna pot: Tožba se vloži na Upravno sodišče RS (za izpodbijanje neukrepanja države) ali Okrožno sodišče (za odškodninske zahtevke). Po izčrpanju domačih pravnih sredstev je mogoča pritožba na Ustavno sodišče RS ali Evropsko sodišče za človekove pravice (ESČP), če so kršene pravice iz EKČP.Praktični koraki za izvedbo tožbeZbiranje tožnikov: Organiziramo prizadete državljane prek Gibanja OPS tako, da se oglasite na mail z jasno opredelitveijo, da želite sodelovati v kolektivni tožbi: Gibanjeops2013@gmail.com Vsak tožnik mora predložiti dokaze o škodi (npr. da je brez osebnega zdravnika, , da ima naročeno obravnavo pri specilistu več kot 30 dni, zdravstvene posledice zaradi čakanja ali zaradi tega, ker sploh nima osebnega zdravnika.Pravna pomoč: Najeti bo treba odvetnika ali več njih, specializirane za kolektivne tožbe ali upravno pravo (npr. odvetniške pisarne, ki se ukvarjajo s človekovimi pravicami). Zahtevali bomo sestanek pri Varuhu človekovih pravic RS s pričakovanjem, da bo javno podprl tožbo z mnenjem ali priporočili.Dokazno gradivo: Zbrati bo potrebno vse uradne podatke (npr. ZZZS, NIJZ) o številu državljanov brez zdravnika (135.000) in čakalnih dobah. Pridobti bo treba izjave prizadetih v video izjavah (npr. zdravstvene kartoteke, potrdila o čakalnih vrstah in jih bomo na sodišču predvajali kot del dokaznega gradiva. Uporabili bomo javne vire, kot so poročila o shodih Glasu ljudstva (2023), ki potrjujejo nezaslišane razmere v zdravsstvu. Vložitev tožbe: Pripravili bomo tožbo v skladu z ZKolT (Zakon o kolektivnih tožbah) in jo bomo, če bomo izpolnili vse zgoraj navedene pogoje, na pristojno sodišče. Na sodišču bomo zahtevali status kolektivne tožbe, kar bo omogočilo zastopanje vseh prizadetih brez individualnih vložitev.Medijska podpora:Uporabili bomo internetne platforme, kot je spletna stran Gibanja OPS, za ozaveščanje in pridobivanje podpore. Poudarjali bomo, da gre za sistemsko kršitev pravic, kar bo pritegnilo pozornost javnosti in pritisk na vlado.Izzivi in ovire: Dokazovanje škode: Vsak tožnik mora dokazati konkretno škodo (npr. poslabšanje zdravja, finančni stroški). To je lahko zahtevno za 135.000 ljudi, zato je ključno zbiranje skupnih dokazov (npr. statistike NIJZ). Sistemska narava problema: Sodišče lahko ugotovi, da je problem sistemski, a ne pripiše neposredne odgovornosti posameznim uradnikom, kar oteži odškodninske zahtevke. Politična občutljivost: Tožba lahko naleti na odpor vlade, ki bo trdila, da rešuje problem (npr. pogajanja s sindikati zdravnikov, 2023). Časovni okvir: Postopki so lahko dolgotrajni, zlasti če se zadeva prenese na ESČP po izčrpanju domačih pravnih sredstev.Dodatne možnostiPritožba Varuhu človekovih pravic RS: Varuh lahko izda priporočila vladi ali podpre tožbo z mnenjem o kršitvah pravic. Pobuda za ustavno presojo: Če obstajajo zakoni ali podzakonski akti, ki omogočajo sedanje stanje, lahko zahtevate presojo na Ustavnem sodišču RS. Mednarodni pritisk: Obrnite se na Svet Evrope ali WHO z opozorili o kršitvah pravice do zdravja, kar lahko okrepi pritisk na Slovenijo.Poziv k sodelovanju v kolektivni tožbi zoper Republiko Slovenijo zaradi kršitev pravice do zdravstvenega varstvaSpoštovane državljanke in državljani Republike Slovenije,Več kot 135.000 posameznikov v Sloveniji nima dostopa do osebnega zdravnika, čakalne vrste za specialistične zdravstvene storitve pa pogosto trajajo tudi več tednov, messecev ali celo več let.Kljub plačevanju obveznega in dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja smo prikrajšani za pravočasno, kakovostno in varno zdravstveno oskrbo, ki nam jo zagotavljajo Ustava Republike Slovenije, Zakon o pacientovih pravicah, Evropska konvencija o človekovih pravicah ter mednarodne pogodbe, katerih podpisnica je Slovenija.To je nesprejemljivo! Pomanjkanje zdravnikov in predolge čakalne vrste ogrožajo naše zdravje, dostojanstvo in celo življenje. Država, Vlada RS in Ministrstvo za zdravje so dolžni zagotoviti učinkovit zdravstveni sistem, a svojih obveznosti ne izpolnjujejo.Zato v Gibanju OPS pripravljamo kolektivno tožbo zoper Republiko Slovenijo, Vlado RS in Ministrstvo za zdravje, s katero bomo zahtevali:Ugotovitev kršitve naših ustavnih in zakonskih pravic do zdravstvenega varstva. Odškodnino za materialno in nematerialno škodo, ki smo jo utrpeli zaradi nedostopnosti zdravstvenih storitev (npr. poslabšanje zdravja, stroški zasebnih storitev, trpljenje). Takojšnje ukrepanje države za odpravo pomanjkanja zdravnikov in skrajšanje čakalnih vrst.Kako se lahko pridružite?Vabimo vse prizadete državljane – tiste brez osebnega zdravnika, tiste, ki čakate na zdravstvene storitve, in vse, ki ste utrpeli škodo zaradi neustreznega zdravstvenega sistema –, da se pridružite kolektivni tožbi. Vaša udeležba je ključna, da skupaj dosežemo pravico in prisilimo odgovrne k ukrepanju ali pa naj takoj zapustijo vsa odgovorna mesta, ker očitno niso sposobni stvari urediti.Koraki za prijavo: Navedite svoje podatke: ime, priimek, naslov, kontakt (e-pošta ali telefon). Opišite svojo situacijo: Ali ste brez osebnega zdravnika? Od kdaj? Kako dolgo čakate na zdravstvene storitve (npr. specialistični pregled, operacija)? Kakšno škodo ste utrpeli (npr. poslabšanje zdravja, finančni stroški za zasebne storitve, duševne stiske)?Priložite dokaze, če jih imate (npr. potrdila o čakalnih dobah, zdravstvena dokumentacija, računi za zasebne storitve, izguba dohodka, če imate ali ste imeli registrirano gopodarsko dejavnost in ste zaradi bolezni in ne pravočasnega zdravljanja utrpeli izgube ali ste dejavnost celo zaprli). Pošljite te podatke napisane v PDF dokumentu na e-naslov: Gibanjeops2013@gmail.com ali na začasni poštni naslov: Gibanje OPS, Stara Vrhnika 116, 1360 Vrhnika.Zakaj je to pomembno?Kolektivna tožba, ki jo omogoča Zakon o kolektivnih tožbah (ZKolT), nam daje moč, da združimo glasove vseh prizadetih in zahtevamo odgovornost od tistih, ki so dopustili razpad javnega zdravstva. Vaša pravica do zdravstvenega varstva, zagotovljena v 51. členu Ustave RS, 5. in 7. členu Zakona o pacientovih pravicah ter 2., 3. in 8. členu Evropske konvencije o človekovih pravicah, je bila kršena. Skupaj lahko dosežemo pravico, odškodnino in spremembe, ki bodo vrnile dostojanstvo slovenskemu zdravstvu.Pomembne informacije: Sodelovanje v tožbi je prostovoljno, potrebno pa bo zbrati sredstva za plačilo odvetnika, morda več njih. Naredili bomo vse, da najdemo odvetnika ali več njih, ki bi nas zastopali pro-bono in bodo nagrajeni po tem, ko bo tožba dobljena in bodo s sodbo določene odškodnine. Stvar dogovora bo, koliko procentov od dobljene odškodnine bo vsak tožnik namenil odvetniku ali več njim. Sicer bodo po dobljeni tožbi stroški postopka naloženi v plačilo toženim strankam, se pa lahko zgodi, da se v tej pravni državi, ki ima še vedno probleme s pravičnostjo, lahko zgodi, da izgubimo tožbo in bo treba toženim strankam povrniti stroške postopka, zato bo treba pred vložitvijo tožbe koletivno zbrati več denarja, da se lahko povrne stroške sodnega postopka toženim strankam, če bomo tožbo izgubili kar bi bilo sicer nezaslišano dejanje sodišča. Več nas bo, večji problem bo krivično soditiVaši podatki bodo obravnavani zaupno in uporabljeni izključno za potrebe tožbe. Za dodatne informacije nas kontaktirajte na e. naslov: Gibanjeops2013@gmail.com ali na telefon 031 274 419. Pridružite se zdaj!Ne dovolimo, da nas odgovorni v državi še naprej ignorirajo. Pripeljimo jih pred sodišče. Skupaj bomo nastavili ogledalo odgovornim in zahtevali pravico za vse, ki trpimo zaradi razpadajočega zdravstvenega sistema. Prijavite se do 1. julija 2025 in bodite del spremembe!Z odločnostjo za pravico,Ladislav TrohaPredsednik Gibanja OPSp.s. Ta osnutek tožbe je nastal zaradi več pobud naših članic in članov ter tudi nekaterih ostalih, ki so ogorčeni zaradi nevzdržnega stanja v našem propadajočem javnem zdravstvenem sistemu. Ali se je smiselno v tej zavoženi državi iti izgubljati čas, energijo in tudi denar pa je drugo vprašanje. Ali nebi bilo bolj pametno odpraviti vzrok, ki je pripeljal do razsula tudi zdravstvenega sistema kar predlagamo TUKAJ pa boste povedali državljani. Če se vas bo združilo za skupinsko tožbo vsaj 100 bomo v to šli, če ne pač mi ne bomo prevzeli tega sprehanja v sodnih labirinitih.

Sat, 3. May 2025 at 12:23

411 ogledov

Razkrivanje prevare od leta 1988 do danes
Beseda ob iziduKnjiga Ugrabljena Slovenija je dokument, ki popisuje različne momente v slovenski in tuji zgodovini, ki so odločilno vplivali na podobo naše države.Afera JBTZ, COVID zarota, nastanek DEMOSA, ki je bil le navidezna opozicija partiji, razdelitev naroda na kučaniste in janšiste, izginotje preko 80 odstotkovarhivskega in dokumentarnega gradiva tajne politične policije UDBE, privatizacija Slovenije, podrobnosti o umoru Ivana Krambergerja in njegovem sodelovanju z UDBO ter afera Depala vas.V zadnjem delu se knjiga prevesi v pobudo za ukrepanje, z vizijo za Slovenijo 2030, Osvobodilnim programom narodne enotnosti in novo Temeljno družbeno pogodbo, s katero naj bi se uvedel nov družbeni red neposrednekarantanske vladavine ljudstva.Avtor v svojem delu ne kaže le nasprotovanja "javnemu mnenju", ki ga širijo glavna občila, pač pa predstavlja trdna tla dejstev, ki jih argumentira z osebno izkušnjo, saj je nekdanji pripadnik slovenske vojske.Njegovo delo nastavlja ogledalo maksimi, ki jo utelešajo glavna množična občila, in sicer, da večkrat ponovljena laž dobi status resnice. Te polresnice ali celo čiste laži se ljudem usedejo v podzavest, izobrazba pa ima pri odpornosti na ta proces komajda kaj vloge.V knjigi tudi izvemo, kdo iz cerkvenih logov je bil agent UDBE, izvemo, kdo naj bi ubil Ivana Krambergerja, izvemo, da so Smolnikarju, nekdanjemu službencu Morisa v zadevi Depala vas nekatere dokumente podtaknili, da bi ga kompromitirali.Afera Depala vas je imela daljnosežne posledice za slovensko politiko in družbo, saj je poglobila razdeljenost med levimi in desnimi političnimi silami. Tako je okrepila razkol med privrženci Janeza Janše in njegovimi nasprotniki. Janševi podporniki so dogodek videli kot politično zaroto, medtemko so nasprotniki obsojali njegovo domnevno zlorabo oblasti.V poglavju o Ivanu Krambergerju avtor zapiše, da ta priučeni dializni tehnik nikdar ni pokazal certifikata o svoji strokovni usposobljenosti. Gledena to, da je Ivan Kramberger napisal deset knjig, prvo z naslovom Trnova pot, pa je javnosti manj znano, da mu jo je napisal Srečko Lukovnjak, ki je bil v njegovem gostišču zaposlen kot natakar.Avtor v knjigi še razloži, da je bila divja privatizacija predhodnica kasnejšega uradnega procesa, ki se je začel z Zakonom o lastninskem preoblikovanju podjetij konec leta 1992. Kritiki tega zgodnjega obdobja poudarjajo, da je omogočila koncentracijo premoženja v rokah peščice posameznikov, kar je kasneje vodilo v nastanek tajkunov.Ladislav Troha ni del klike levih ali desnih, a se zaveda, da iluminati odpro svoje karte samo na štiri oči, medtem ko v javnosti igrajo vloge, s katerimi ljudem zlezejo pod kožo. Včasih igrajo pogumne heroje, ki žanjejo občudovanje, včasih pa inteligentne politike, ki jih zanima samo javno dobro.S knjigo bo morda komu stopil na žulj, nekateri ga zaradi njegovega pisanja utegnjeno celo psihiatrizirati. Ob tem se spomnim na misli iz Protokolov sionskih modrecev, ki sicer demonizirajo nejude: »Drhal je navajenaubogati samo nas, ki jo tudi plačamo za poslušnost in ubogljivost.Zakone bomo zvili v protislovna tolmačenja, javno mnenje pa moramo zbegati s protislovnimi stališči z vseh strani, da bi ga dobili v svoje roke. Tako ljudje o političnih zadevah ne bodo imeli nikakršnega mnenja.« Navajanje na politično apatijo je zakulisna igrica naših politikov, toda pisanje Ladislava Trohe je vse prej kot to.univ.dipl.novinarka Saša BešterDo e knjige in nakupa po znižani prednaročniški ceni dostopate TUKAJ

Mon, 7. Apr 2025 at 10:02

845 ogledov

Jankoviću zastaralo pol milijona € davčnega dolga. Sprenevedanje KPK in FURS - ŠKANDAL
POZOR, POZOR!18. oktobra 2024, torej skoraj pred pol leta je predsednik Gibanja OPS podal prijavo na KPK zaradi suma korupcije s strani znanih storilcev na FURS(To so zaposleni v tem državnem organu, ki so izvajali izvržbo zoper g. Jureta Jankovića in 5 let niso naredili nič, da bi pol milijonski dolg izterjali, kljub temu, da so mu premoženje plombirali).KPK je rabila skoraj pol leta, da je danes 4.04. 2025 poslala to skrpucalo, da prijave ne bo obravnavala in ne bo naredila nič.Kljub temu, da je prijavitelja 18. 10. 2024 obvestila, da bodo mojo prijavo suma korupcije obravnavali skladno z zakonom.Danes pa tole:Ja BRAVO, je treba še kaj dodatno pojasnjevati? Komentirati?Vam je kaj bolj jasno zdaj kaj mi to plačujemo, da nam sipajo tone peska v oči z nenehnim čvekanjem kako se borijo zoper korupcujo. Seveda, po potrebi odvisno kdo je vpleten.Nam gre na bruhanje, kako se pa vi počutite? Napišite v komentar.Pa še tega dopisa sploh nebi bilo, če nebi prejšnji četrtek g. Troha klical te parazite državnega proračuna na KPK in zahteval, da ga pisno obvestijo kaj so v pol leta naredili in v kakšni fazi je preiskava.Deli, da se bo vedelo zakaj je nujno tudi KPK ukiniti, kar smo seveda v novi Temeljni družbeni pogodbi zapisati, enako Varuha oblastniških privilegijev in Zagovornika načela (ne)enakosti.Vso to tovorišijsko druščino, zaščitnike državnega kriminala, bomo ukinili pa še za nazaj bodo morali stroške plačati, ki so nam jih povzročili. Fuj, banda ferdamana. Ni lepših besed zanje, se oproščamo za ta besednjak, ampak kar je preveč je pa preveč.Rešitev je samo ena.Tukaj piše!Ekipa OPSP.s.Tudi ti dve službi na FURS sta dobili dopis. Čakamo na odgovor:Odgovor FURSOdgovor na pamflet FURS:Čakamo odgovor FURS. Ekipa OPS

Zadnji komentarji

vapanaki vapanaki :

26.5.2025 16:16

PANDEMIČNI SPORAZUM I PAKET ZA PRIHODNOST SZO/OZN je uspelo prepričati predstavnike držav, da so podpisali dva nevarna sporazuma. To sta Sporazum o pandemiji in Pakt za prihodnost. Pakt za prihodnost OZN velja za vse krize, ne le za pandemije. Lahko so podnebne, socialne, migrantne ali kakšne druge. Podpisano je bilo pred 8 meseci. Bilo je nekaj proti in 15 se jih je vzdržalo. Od 194 držav bi jih moralo 98 glasovati proti, da bi ga zavrnili. Ampak to se ni zgodilo. Kar zadeva sporazum o pandemiji, je bilo za njegov sprejem dovolj 83 glasov, zanj pa je glasovalo 124 držav. Torej je bilo sprejeto z veliko večino. Vendar se je 46 držav vzdržalo glasovanja - med njimi ZDA, Rusija, Izrael, Iran, Slovaška, Poljska, Afganistan, Jemen itd. Neodločenih je bilo tudi 11, a nihče se ni glasno izrekel proti sporazumu. Čeprav je Pakt za prihodnost bolj celovit in zato nevarnejši, večina kritikov že leta napada sporazum o pandemiji, zato je ustanovitev Pakta za prihodnost ostala neopažena in zlahka sprejeta. Tukaj je bila storjena velika strateška napaka, vendar obstajajo razlogi, zakaj se ljudje še posebej negativno odzivajo na sporazum o pandemiji. Preden se je ta zgodba začela, je bil namreč izveden na hitro revidiran Mednarodni zdravstveni pravilnik (IHR) in vse spremembe so bile vključene v sporazum o pandemiji. Ena najpomembnejših novosti je, da bo v prihodnje generalni sekretar SZO lahko razglasil katero koli zdravstveno krizo in določil ukrepe za odziv nanjo. Če se spomnite, je bilo leta 2020 enako, čeprav takrat tega pravnega okvira niso imeli. Skoraj nihče si ni upal nasprotovati odločitvam SZO. Druga nevarnost je, da lahko generalni sekretar SZO zahteva uporabo ukrepov, tudi če obstaja le potencialna nevarnost za zdravje ljudi - če oceni, da bi ga bilo mogoče razviti. Posebej problematično je, da sta oba sporazuma zavezujoča, tako da bi bila vsaka država podpisnica dolžna izvesti ukrepe, ki jih predpisuje SZO/OZN, v primeru nastanka nove krize. Seveda po postopku ratifikacije. In lahko bi trajalo 1-2 leti. Po tem se od vsake članice ZN/SZO pričakuje, da bo upoštevala določbe ustreznih pogodb, ne glede na to, ali je zanje glasovala ali ne. Če nekomu ni všeč, se lahko vedno odloči, da zapusti SZO/OZN. Še ena stvar velja posebej za teoretike zarote in druge ljudi, ki nasprotujejo uradni pripovedi SZO. S podpisom te pogodbe so se države zavezale k boju proti tako imenovanim dezinformacijam v medijih in na spletu. Natančneje, proti vsem informacijam, ki jih SZO ne blagoslovi. Te neželene informacije se imenujejo INFODEMIJ in znano je, da so bila že vložena precejšnja sredstva v prepoznavanje in onemogočanje profilov, posameznikov in raziskovalnih centrov, ki so v nasprotju z uradno pripovedjo SZO. Ta točka je bila vključena tudi v Pakt za prihodnost – PO GLASOVANJU. Zločin v akciji. Kaj pa zdaj? Zdi se, da potrebujejo le še eno dobro plandemijo, da nas spet zvezajo z enim kot zadnjič. Ampak to je pravzaprav njihov največji problem. Večkrat so poskusili s ptičjo gripo, opičjimi kozami itd., vendar so bili odzivi ljudi ničelni, zato so obupali. Vsi ti zakoni, sporazumi, pogodbe in predpisi ne bodo pomenili popolnoma nič, če ne bodo prišli do neke nove korone, ki bo večini ljudi vzela sapo. Če tega nimajo, nimajo ničesar. Če pa udarijo z novo zgodbo o vampirjih in ljudem vsadijo strah v kosti, lahko zaprejo svet tudi brez sporazuma o pandemiji in pakta o prihodnosti..
vapanaki vapanaki :

22.5.2025 13:36

ALARMANTNO: Sprejet je bil novi pandemični sporazum SZO - GLOBALNI NAPAD NA NAŠE PRAVICE IN ZDRAVJE! Na skupščini Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) je ZA glasovalo 124 držav, 11 pa se jih je vzdržalo. ZDA niso več članica SZO, vendar tega nevarnega dokumenta niso jasno obsodile. To ni boj proti bolezni - to je boj za DENAR, MOČ in NADZOR. James Roguski v šokantnem intervjuju razkriva pravo ozadje "pandemične pogodbe": To je koruptiven poslovni načrt, ki preusmerja milijarde dolarjev iz javnih proračunov v roke velikih farmacevtskih podjetij in svetovnih birokratov. SZO postane osrednji kanal za financiranje proizvodnje cepiv, testov PCR in "opreme za pandemije" s ciljem vzpostavitve trajne pandemične infrastrukture. To ni zdravstvo - to je NAČRT ZA TRAJNO KRIZO! Iskanje novih patogenov bo financirano za ohranjanje strahu, sprožanje "pandemij" in upravičevanje nenehnega cepljenja ter omejevanja svoboščin. Vlade so krive za pretekle ukrepe - zaprtja, cenzuro, segregacijo - in zdaj si želijo umiti roke za to tako, da nadzor predajo SZO. Ampak SZO ima samo priporočila - prave odločitve sprejemajo naše vlade! Ne nasedajmo več! 1. junija 2024 so bile sprejete spremembe Mednarodnega zdravstvenega pravilnika (IHR), ki so SZO dale še večji vpliv. Države imajo čas do 19. julija 2025, da jih zavrnejo - vendar se mora glas dvigniti zdaj. To je model globalnega fašizma - zavezništvo politikov, korporacij in "filantropskih" fundacij proti interesom ljudi. Cenzura, nadzor, biološki poskusi, vse pod krinko "skrbi za zdravje". Roguski jasno pove: To je bila biološka vojna, democid. Ljudem so odrekali zdravila, ubijali so jih bolnišnični protokoli, medtem ko so ustvarjalci te lažne krize bogateli. Ne smemo molčati. To je trenutek, ko se moramo odločiti: ŽIVLJENJE IN SVOBODA ALI STRAH IN SUŽENJSTVO..
Tomaž Štamcar :

20.5.2025 16:06

SATANISTI 666 IN LEGALIZACIJA PEDOFILIJE --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Razvpita ameriška pedofilska učiteljica Mary Kay Letourneau je rodila otroke svojega 12 letnega spolno zlorabljenega učenca in se je celo poročila z njim. Zgodbo so medijsko razbobnali kot ljubezensko afero, kazenska enakost z moškimi pedofili je več kot očitna. Naj bo še tako privlačna in spolna fantazija je v resnici zločinka. Ženske so večinoma "nesrečno" poročene, da lahko svojo spolno nebrzdanost in odgovornost lažje izvozijo. Moža pred tem odslovijo od seksa, ki je v resnici dolžnost. Datum njene smrti in starost skrivata iluminati kode 13! in 666! kar je dokaz, da porast spolnih napadov učiteljic na mladoletne učence (stotine primerov!) organizirajo satanisti 666. V srednji šoli sem bil leta 1976 (13!) tudi jaz žrtev spolne razuzdanke, ki se je pred fantovskim razredom hotela pogovarjati o seksu. Mislim, da tudi to ni bilo naključje. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Iz Wikipedije, proste enciklopedije Mary Kay Letourneau, Rojena kot Mary Katherine Schmitz 30. januar 1962 Tustin, Kalifornija, Združene države Amerike Umrla 6. julija 2020 (starost 58) (v ponedeljek) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 13! datum 6. julij...(6+7=13!) starost 58...(5+8 =13!) 666! datum ponedeljek 6.7.2020...(1+6+7+2+0+2+0 =18 kar je 3x6 torej 666!) --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- BIBLIJA: "Število 13 je v Svetem pismu simbol upora in nezakonitosti. Nimrod mogočni lovec, ki je bil "pred Gospodom" (kar pomeni, da je poskušal prevzeti mesto Boga, Geneza 10:9), je bil 13. generacija v Hamovi liniji (Ham je bil eden od treh Noetovih sinov, ki so preživeli potop). 13 predstavlja vse VLADE, ki so jih ustvarili ljudje in jih je navdihnil Satan, v odkritem uporu proti Večnemu (proti edinemu Bogu stvarniku!)." - Bivši Janez Janša, trenutni Robert Golob in trenutni državni zbor so vsi nastali s 13! Kovid odloki-ukrepi izdaJJalca so državni udar njegovih gospodarjev globalistov-satanistov! --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- WIKIPEDIA CIA13: Mary Kay Letourneau https://en.wikipedia.org/wiki/Mary_Kay_Letourneau

Prijatelji

Dajana  BabičViktor Moravec

NAJBOLJ OBISKANO

Kdo je kriv, da je razneslo tempirano kemično bombo Kemis d.o.o na Vrhniki?